ŠOKOLADINIS CHIA SĖKLŲ PUDINGAS | BE CUKRAUS

Chia (lietuviškas pavadinimas „ispaninis šalavijas“) sėklų pudingas tikriausiai nėra jokia naujiena. Bet aš jį labai mėgstu, nes jis yra super greit paruošiamas, maistingas ir laaaaabai skanus.

Šito pudingo receptą aš visada tobulinu, dėl to jis man niekada neatsibosta. Anksčiau esu pasidalinusi kokosine chia sėklų pudingo versija. O vakar gaminau šokoladinį! Nors jame nėra jokio cukraus, bet saldumo tikrai netrūksta.

Iš tikrųjų, paskutinius kelis mėnesius buvau labai susikoncentravusi į maistą – bet blogąja prasme. Koncentracija pasireiškė suvalgomo maisto kiekyje – man vis dažniau atrodydavo, kad reikia “atsivalgyti”, nes juk subalansuotą mitybą pradėsiu nuo pirmadienio, 3 arba 13 mėnesio dienos – tik todėl, kad šitie skaičiai man yra ne tik gražūs, bet ir laimingi (juokaudama sakau, kad aš kartais mėgstu su simbolika apsisunkinti sau gyvenimą). Tokius apsivalgymus aš vadinu “maisto pagiriomis”, kurie kažkokiu mistišku būdu pas mane periodiškai kartojosi pernelyg dažnai.

Sunku pripažinti, bet praradau pusiausvyrą tarp pasilepinimo ir persivalgymo. Atrodo, pati pamiršau savo susigalvotą principą 80:20 (80 proc. laiko gyventi sveikai ir disciplinuotai, o 20 proc. būti sau atlaidi – leisti pasilepinti skaniu desertu, ilgiau pamiegoti be sąžinės graužaties). Paleidau mitybos kontrolę. Tapo vis mažiau svarbu, ką ir kiek valgau – tikriausiai prie to prisidėjo ir mano veiklos intensyvumas. O kur dar gimtadienis ir tuo pačiu tortadienis 5 dienas iš eilės. Pykau ir kaltinau save, kad po Kalėdų iki šiandien taip ir nesugebėjau grįžti į normalų mitybos rėžimą (iki Kalėdų jis pas mane buvo beveik tobulas), lengvai “paslysdavau” ties skaniu desertu ir neturėdavau valios jo atsisakyti.

Tada pagalvojau – o gal dabar toks laikas? Ir etapas. Tai kam save graužti? Tikriausiai aš labai pavargau, todėl mano kūnas ir smegenys visą šitą laiką tiesiog ilsėjos nuo maisto planavimo, kokius produktus tiksliai pirkti (anksčiau pirkinių krepšelį aprašydavau labai smulkiai ir detaliai), nuo apgalvojimo, ką gaminti, kada ir ką valgyti. Todėl mityba tapo chaotiška ir palaida. Kaip tik vakar diskutavau su savo visiškai nerealia drauge Monika apie valgymą keliaujant. Sakau Monikai: “Žinai, jau atrodo pagaliau grįžtu į savo mitybos ritmą, bet va šeštadienį manęs laukia kelionė į Ispaniją ir kaip aš ten nevalgysiu? Vadinasi vėl paleisiu vadžias. Nes juk kelionė, galiu atsipalaiduoti ir valgyti, ką noriu ir kiek noriu.”

Ir tada ji man pasakė genialų dalyką: “O ar tai bus paskutinė Tavo kelionė gyvenime? Kodėl turėtum taip pergyventi, kad kažko neparagausi?”. Žinot, čia tas pats, kaip kad Tau į kambarį atneštų maisto kiekį, kurį turėtum suvalgyti per visą savo gyvenimą, o Tu bandai jį suvalgyti per vieną kartą. Todėl labai ačiū Tau, mano miela Monika! Sudėliojai mano mintis į kelis sakinius, kuriuos labai paprastai galėsiu pritaikyti, kai užeis zaraza.

Nuo šiandien su nauja meile ir motyvacija grįžtu prie savo mitybos (visai nesvarbu, kad ne pirmadienis ir ne 3 ar 13 diena). Nes maistas – ne priešas, o sąjungininkas. Jis niekur nedings, todėl tikrai neverta kuo daugiau suvalgyti ar viską baigti iki paskutinio kąsnio. Maistas yra tiesiog energijos šaltinis, kuris leidžia sveikai jaustis, būti žvaliai, aktyviai ir stipriai. Maistas padeda siekti užsibrėžtų tikslų ir svajonių. Valgome tam, kad gyventume, o ne atvirkščiai.

Tiek daug papasakoti apie savo dabartinį santyki su maistu visai neplanavau, bet džiaugiuosi, kad taip išėjo. O dabar apie pudingą. Man atrodo, kad tai tobulas variantas tiems, kas pavargo pusryčiams valgyti tik košes ir kiaušinius. Be to, pudingas dar labai tinka vietoj užkandžio ir užteks net kelioms dienoms (jei pasigaminsite šiek tiek daugiau)!

Šį kartą pudingą gaminau su graikišku jogurtu, bet galima naudoti ir, pavyzdžiui, augalinį pieną – sojų, ryžių, avižų, migdolų ar kokosų. Todėl nors ir pasidalinsiu savo versija – žinokit, kad čia galite laisvai improvizuoti ir gaminti su Jums mėgstamiausiais produktais!

Jums reikės:

– 250 ml geriamojo graikiško jogurto „Amfora” (natūralus skonis)

– Kakava be cukraus (aš naudojau ekologišką kakavą „Naturela”  be cukraus)

– Chia sėklos (iš akies, tik prisiminkit, kad šitos sėklos sugeria net iki 30 kartų daugiau skysčių)

– 1 ar 2 a.š. medaus / agavų sirupo

– Mango-kokosų tyrė RUDOLFS/ORGANIC (be cukraus)

– Pūsti grikiai

– Bananas

Gaminimas toks – vakare į uždarą indelį supilu graikišką jogurtą, įberiu 1 a.š. kakavos, viską išmaišau. Tada supilu (iš akies) chia sėklų, palieku 10 min. pastovėti, tada vėl išmaišau ir uždariusi indelį įdedu į šaldytuvą nakčiai.

Kitą rytą sau be vargo susipjaustau bananą, suberiu pūstus grikius, įdedu šiek tiek mango-kokosų tyrės (be cukraus), jei norisi pabarstau cinamono ar riešutų. Tikriausiai paprasčiau nebūna. Skanaus antradienio! Mua.

Sukurta su “Pieno Žvaigždės”

logo