QUINOA

Šiandien mėgaujuosi kvinoja arba kitaip bolivinės balandos kruopomis. Neatsitiktinai pietums pasirinkau būtent šias kruopas – jų maistinė vertė yra išties didžiulė.

Nepatikėsite, tačiau pagal baltymų ir nepakeičiamų aminorūgščių kiekį šis augalas neturi sau lygių! Vegetaramas jis gali pakeisti gyvulinius baltymo šaltinius. Bolivinėje balandoje yra gausu riebalų ir ląstelienos, kalio, kalcio, cinko, magnio ir geležies, taip pat vitaminų В ir Е. Be to, dar vienas puikus dalykas apie šias kruopas yra tas, kad bolivinė balanda neturi gliuteno – medžiagos, sukeliančios alergines reakcijas, todėl kvinoją galima valgyti net alergikams.

 

Bolivinė balanda yra gaminama taip pat paprastai kaip ir ryžiai. Šios krupos nėra grūdai (kaip ir grikiai) ir puikiai dera su daržovėmis, žuvimi, įvairiais padažais, mėsa, riešutais, vaisiais, medumi ir daugėliu kitų produktų! Šį kartą mano kruopos su įvairiomis daržovėmis (paprikomis, brokoliais, porais, svogūnais, špinatais, žirneliais, pupelėmis, morkomis ir moliūgu). Tikrai gardus patiekalas! Manau nenusivilsite pabandę!

S.