MAISTAS PRIEŠ & PO TRENIRUOTĖS

Visai neseniai su mano nuostabia drauge ir profesionalia trenere Justa nemažai diskutavom apie maistą sportuojant. Ar reikia valgyti prieš ir po sporto? Kiek? Kada? Nes tam, kad išliktum sveika ir graži, nepakanka tik nieko nevalgyti ir nesportuoti, lygiai taip pat neužteks sportuoti iki išsekimo, o paskui persivalgyti. Reikalingas B A L A N S A S. Jei kurią dieną judi mažiau, ir maisto turi suvartoti mažesnį kiekį.

Aš pati valgau likus valandai iki treniruotės (bet neprisivalgau), o po jos skubu kaip įmanoma greičiau ką nors sukrimsti, tad visada su savimi turiu jau pasiruošto maisto ir nešuosi jį į treniruotę. Aš įsivaizduoju, kad prieš fizinį krūvį suvalgytas maistas tarsi „kuras“, kad turėtum pakankamai energijos atlikti pratimus. Dažniausiai po treniruotės renkuosi baltyminį maistą su šiek tiek sveikų angliavandenių.

Kodėl? Nes raumuo sudarytas iš baltymo, vadinasi, toks maistas atkuria treniruotės metu išeikvotą baltymų kiekį, o angliavandeniai suteikia energijos ir tausoja raumenis, tad nereikia jų bijoti, net jei sportuoji vakare (apie 20–21 val.). Nesuvalgius sveikų angliavandenių, raumenys negalės tinkamai stiprėti, o pasportavus kitą rytą gali jausti nuovargį ar raumenų skausmą. Tad prieš ir po treniruotės gali suvalgyti vaisių, jogurto su uogomis, grikių su daržovėmis ar kitų sveikų angliavandenių.

Šiandien po treniruotės renkuosi migdolų pieno, banano ir špinatų smoothie. Pasidalinkit, kokie Jūsų pasirinkimai prieš/po treniruotės?
logo