SUPRASTI MADĄ | 11.29

Praeitą ketvirtadienį Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje (SMK) ketvirtą kartą BOMBERIS sukvietė mados aistruolius į mados komunikacijos projektą, kurio metu vyko mokymai „Suprasti madą“.  Šis mados renginys – tai penkių dalių ciklas, skirtas mados aistruoliams, kurie nebūtinai dirba mados versle, bet juo nuoširdžiai domisi. Renginiuose laukiami ir profesinį akiratį plėsti norintys mados verslo profesionalai, tačiau turinys subalansuotas platesnei auditorijai, kuriai įdomu sužinoti, kas vyksta modernioje madoje, kaip ją vartoti, kaip suprasti jos procesus ir ko laukti ateityje – kokios makrotendencijos ryškėja, kaip jos paveiks tai, ką, kaip ir kodėl dėvime, kokius grožio produktus naudojame, kaip gyvename ir ką mąstome.

Ciklo tikslas – pateikti koncentruotą, profesionalų paruoštą, interaktyviai perteiktą informaciją, kuri atsakytų į visus kylančius klausimus apie šiuolaikinę madą ir grožio industriją iš labai įvairių perspektyvų: čia savo pasakojimais dalinasi mados istorikai, analitikai, žurnalistai, verslininkai, žinomi nuomonės formuotojai ir, be abejo, kūrėjai. 2019 m. pavasarį planuojamas ambicingesnis projekto tęsinys, su įvairesniu paskaitų turiniu, taip pat atskiromis grupėmis mados profesionalams ir mados mėgėjams.

11.29 ketvirtojo ciklo renginyje, pranešimus skaitė:

DEIMANTĖ BULBENKAITĖ (mados analitikė, mados prekės ženklų konsultantė, tinklaraštininkė) // Produktas ar įvaizdis – ką iš tiesų parduoda mada ir kodėl vieni ženklai yra matomesni už kitus?

ARNOLDAS REMEIKA (mados projektų iniciatorius, agentūros Bomberis įkūrėjas) // Mados žurnalų evoliucija: ar jų dienos tikrai suskaičiuotos?

VIKA PAŠKELYTĖ (mados prekės ženklų vadybininkė, fotografė) // Mada socialiniuose tinkluose: kaip susigaudyti ką sekti?

PAULIUS ZABORSKIS (mados fotografas) // Tarp realybės ir iliuzijos: kaip fotografija talkina mados rinkodarai?

SIMONA BURBAITĖ (tinklaraštininkė, knygų autorė, modelis) // Ar influenceris Lietuvoje gali padėti parduoti mados ir grožio produktą?

Apibendrinus pranešėjų parengtus pranešimus, galima drąsiai sakyti: tiek mados aistruolius, tiek mados profesionalus vienija vienas pagrindinis tikslas – suprasti madą. Todėl dalinuosi įdomiausiais 11.29 paskaitoje paminėtais faktais, apie mados bei socialinės medijos evoliuciją, kurių Tu nežinojai:

 – Pirmasis mados ir šiandien spausdinamas mados žurnalas “Harper’s Bazar”, (tuomet su viena A) buvo pradėtas leisti 1867m. Niujorke

– Didžiausią įtaka mados pasaulyje padariusi moters – Carmel Snow, būnant vyriausia „Harper’s Bazaar“ redaktore.

– Lietuvoje leisti mados žurnalą – prabanga, nes didžioji dalis mados sekėjų, bei prekės ženklų komunikacija, kaip ir visame pasaulyje, keliasi į socialinius tinklus (FACEBOOK; INSTAGRAM).

– Svarbiausias pasaulinio masto prekės ženklų marketingo strategijų tikslas – gebėjimas sukurti argumentą pirkti. Pvz.: argumentas – perku dalį istorijos. BURBERRY vardas žinomas nuo 1856 metų. Tais metais audinių pardavėjo padėjėjas, 21-erių Thomasas Burberry, atidarė mažą kelionės reikmenų parduotuvėlę Hampšyre, Anglijoje. Ji laikui bėgant išaugo į tikrą universalinę parduotuvę, vėliau – į BURBERRY mados namus, kurių “kabliukas” languoto rašto audiniai.

– Mados fotografas – rinkodaros pagrindas.

– Socialinės medijos kuria ne tik turinį, bet ir paslaugą – šiandien, pasaulinių mados brand‘ų Instagram paskyroje galima ne tik pasigrožėti profesionaliais kadrais, bet ir įsigyti norimą drabužių derinį, kvepalus ar batus.

– „Victoria’s Secret“ prekės ženklas pasitrauks iš rinkos? Yra manoma, kad garsieji angelai netrukus nebepuoš mados žurnalų puslapių, nes iš iliuzijos pereinama prie realybės. To pavyzdys – “Plus size” modeliai, arba “Dove” prekės ženklo kampanija “Real beauty sketches”, siekianti prisiliesti arčiau kūno ir komunikuoja žinutę – leiskite moterims pasijausti gražesnėms!

– Kaip bebūtų keista, tačiau „Hermès International” prancūzų mados namai neturi marketingo departamento. Tačiau puikiai laikosi mados pasaulyje.

– Išmanusis veidrodis, kuris parodo ne tik tavo atvaizdą, bet ir parenka kokie drabužiai tau tiktų, jau ne futuristinė ateities vizija. Pasaulyje tokie veidrodžiai pilnai dalyvauja mados prekybos rinkoje ir yra nuolat modernizuojami, siekiant sukurti patogiausią naudoti variantą.

– Žmogus vidutiniškai per dieną „prascroll’ina“ 91 metrą „Facebook‘o“!

91 metras – podiumo, medžiagos? Ne – Facebook‘o! Stulbinantis faktas, kuris puikiai iliustruoja, kaip veikia mados pasaulis šiandien. Jau visai netrukus, gruodžio 13d. – Jūsų lauks dar viena, jau paskutinė produktyvi “Suprasti madą” diskusija. Susitinkam ten!

SPAUDA:

zmones.lt: „Suprasti madą“ seminarų cikle stiliaus mylėtojai aiškinosi, kaip mada veikia viešojoje erdvėje”

Teksto autorė – Sandra Grokauskaitė

logo